Overal te volgen
 

EXPOMotion en TrendsinAutoleasing met mobiliteitsplein op Vakbeurs Facilitair

Een kwart van de beslissingen over de inkoop van het wagenpark wordt genomen door facility managers. En die laatste groep trekt jaarlijks massaal naar ’s lands grootste beurs op dit gebied: Vakbeurs Facilitair.  Expomotion (Patrick van Tilburg) en TrendsinAutoleasing organiseren voor de editie van januari 2016 voor het eerst een ‘mobiliteitsplein’.

Vakbeurs Facilitair (& Gebouwbeheer) moet het hebben van de grote getallen: gemiddeld trekt de beurs in de Brabanthallen in Den Bosch jaarlijks 19.000 bezoekers en 400 standhouders op een oppervlakte van 12.000 vierkante meter. Om eenheid te smeden in het diverse aanbod zijn er themadagen en themaroutes georganiseerd, waaronder een mobiliteitsroute. Voor de editie van januari 2016 komt er nu ook een apart mobiliteitsplein. “Mobiliteit is onder facility managers een belangrijk aandachtsgebied, alleen al omdat het tegenwoordig niet meer gaat om het inkopen van alleen auto’s. Overigens trekt de beurs ook veel inkoopmanagers. Er worden gewoon zaken gedaan op de stands”, aldus Peter Latjes, directeur van organisator HoLaPress.

Vorig jaar stond XLLease als enige leasemaatschappij op de beurs. Opmerkelijk, vond het leasebedrijf zelf ook. Want op de beurs komen beslissers op het gebied van wagenparken, ervaarde men. “Waarbij opvallend veel inkopers. Hier krijg ik bovendien de verhalen te horen over de problemen waar veel bedrijven mee kampen wat betreft hun wagenpark”, aldus Robbert Verbeek, accountmanager New Business van het Apeldoornse XLLease tijdens de 2015-editie van de beurs.

De schaalgrootte maakt de beurs interessant
Nieuw aan de 2016-editie wordt het mobiliteitsplein met daarop een waaier van verschillende mobiliteitsproducten; van deelauto-aanbieders tot belettering & inbouwbedrijven, van tankkaarten tot private lease. Patrick van Tilburg van EXPOMotion wil inzetten op een brede maar relevante dwarsdoorsnede van de branche. “De schaalgrootte maakt de beurs interessant. Bovendien hebben exposanten diverse mogelijkheden om extra communicatiekanalen aan te boren. Hoewel kort dag, verwachten we voor januari zeker een mooi aantal mobiliteitsbedrijven geïnteresseerd te krijgen.  Het mag inderdaad vreemd heten dat ze tot op heden op deze vakbeurs zo ondervertegenwoordigd waren.”

TrendsinAutoleasing en de printuitgave ManagementinFleet&Lease zullen als exclusieve mediapartners optreden, waarbij het bestand van partner Fleet Profile met 30.000 adressen van fleetowners (waaronder veel facility- en inkoopmanagers) zal worden ingezet voor de werving van bezoekers en exposanten. Ook kunnen exposanten zich inhoudelijk profileren via de diverse media.

Meer informatie over deelname aan de vakbeurs? Neem contact op met Patrick van Tilburg van EXPOMotion (info@expomotion.nl of 06-26110245)

© 2018 EXPOMotion
info@expomotion.nl M +31 (0)6 26 110 245 T +31 (0)36 841 4819 F +31 (0)84 867 4151
Deel deze pagina: